Umam Agro is operated under the license of Umam Enterprise (002498178-M). We supply gardening inputs such as seeds, fertilizers, hormones. insect control, mediums for plants, fertigation sets and fittings, hydroponics DIY fittings, agricultural technology and agricultural training for your domestic and urban farming needs.

Pengenalan

Pengenalan

Berkebun bukan sesuatu pekara yang sukar ia boleh dilakukan oleh sesiapa sahaja dan dimana sahaja walaupun diruang yang terhad. Selain itu ianya juga boleh dilakukan didalam rumah In-Door. Cara atau tecknik berkebun ini dipangil HIDROPONIK.

Tiada ruang tanah untuk berkebun? Gunakan kaedah Hidroponik didalam rumah untuk berkebun.

Hidroponik iaitu proses untuk pembesaran tanaman tanpa mengunakan tanah ia hanya perlu 3 element untuk melakukannya.

Hidroponik adalah cara berkebun dengan tidak mengunakan media tanah, ia hanya perlukan 3 element penting untuk pembesaran. Element-element ini adalah Cahaya, Air dan Nutrin/Baja.

Haidroponik bukanlah sesuatu yang baru, ia telah ujud dan terbukti dipraktikkan dizaman Babylon dan Mesir. Merka menanam sumber makanan mereka diatas kolam-kolam tanpa mengunakan tanah.

Dimasa kini teknik hidroponik ini telah diolah dan diguna pakai sehingga lah bagi tujuan kajian di angkasa lepas. Hidroponik kini telah melalui banyak perubahan dari segi jenis-jenis system hingga lah kepada due system iaitu Aquaponic, gabungan aquaculture dan hydroponic.

Ramai penguna tidak perasan yang sumber sayuran yang mereka beli di pasar mahupun dipasar raya terdiri dari cara penanaman hidroponik dan juga conversional. Sebagai contoh sayuran yang ditanam secara hidroponik adalah sayuran senis salad, tomato dan juga sayuran hijau lain.

Pilihan Berkebun Untuk Moden Lifestyle - Hidroponik